Friday, July 25, 2008

MUSIM MENUAI




Aku masih ingat, semasa kecil sebaik sahaja padi menguning dan sudah boleh dituai, emak tersenyum lebar, begitu juga dengan abah. Sawah dua petak yang diwarisi emak dari nenek sudah cukup untuk menampung kehidupan kami sekeluarga.

Bagaimana rasanya bila tuaian kita mengeluarkan hasil yang baik dan banyak? Aku baru sedar hari ini setelah apa yang aku tanam telah mula membuahkan hasil.

Seronok bila tiba musim menuai. Penat menanti tuaian masak pun sudah tidak terasa. Alhamdulillah. Semoga Allah sentiasa memberkati usaha aku ini.

Kepada mereka yang masih menunggu musim tuaian masing-masing, bersabarlah. Sabar itu separuh daripada iman. Apa yang terjadi semuanya sudah ditentukan oleh Yang Maha Esa.

Nantikan kemunculan SIRI TERBARU ADLI DI ALAM FANTASI....lebih suspen

aku menulis - 25.07.08

No comments: