Tuesday, October 04, 2016

TAN SRI AZIZ TAPA - MENOLEH KE BELAKANG DAN MEMANDANG KE HADAPAN

Entah bila tarikh tepatnya ketika kali terakhir aku berada dekat dengan arwah. Ketika itu, aku dan suami sedang menulis sebuah buku biografi khusus tentang arwah. Beberapa kali aku datang ziarah Tan Sri sambil menemubual hal yang masih kabur. Akhirnya usaha itu terhasil dengan siapnya sebuah manuskrip.

Sayang sekali, sehingga akhir hayat tan sri, manuskrip itu tidak diterbitkan atas banyak alasan. Namun semua itu sudah tinggal kenangan. Kalaulah tidak aku ketemu dan berbicara secara dekat dengan tan sri, mungkin juga aku tidak kenal sejarah bangsa.

Pemergian tan sri pagi tadi adalah satu kehilangan kepada negara. Semoga roh arwah ditempatkan dalam kalangan mereka yang beriman. Semadilah dengan tenang di sisi Ya Rabb. Amin.

No comments: