Thursday, October 01, 2009

CINTA ...LOVE




Wajah abah kembali ceria. Meski hatiku sebak melihat keadaan dirinya, kucuba gagahkan hati menghadapi segalanya. Allah maha kaya kerana mengurniakan aku seorang lelaki yang hebat yang mencintai aku sepenuh jiwa raganya. Seorang lelaki yang sanggup berbuat apa sahaja demi sang isteri dan keluarga. Mahu sahaja kuluahkan segalanya namun ayat-ayat cinta itu hanya tersekat di dada. Mahu ku khabarkan kepada seluruh isi alam tentang rasa cinta yang amat mendalam itu.

Sesekali rambut hitamku meliuk-lintuk ditiup angin. Kubiarkan sahaja. Jari-jari nakalku terus mengetuk satu persatu papan kekunci komputer ribaku dengan perkataan cinta untuk sebuah diari. Hatiku berbunga cinta meski banyak sekali dugaan sedang melanda hidupku tika ini. Kulelapkan seketika mataku, melupakan segala sesak di dada, kucampakkan ke sisi segala masalah, kerana cinta...aku tidak bimbang dengan apa sahaja dugaan.

Kutadah tanganku memohon kepada Allah. Setiap detik nafas ku, setiap perjalanan hidupku, bukan ditentukan oleh sesiapa, hanya Allah yang berkuasa atas segala-galanya.

Memandang wajah sang suami, aku tersenyum dan mendakap erat dirinya. Dalam dakapannya yang erat, aku melupakan segalanya.

No comments: