Tuesday, April 15, 2008

Majlis Pra Pelancaran Teater Luqmanul Hakim







Majlis pra pelancaran Teater Hikayat Luqmanul Hakim: Ratu Jengking dan Daun Seribu Nyawa telah disempurnakan oleh Y.B Datuk Seet Har Cheow, Exco Pelancongan dan Kebudayaan Negeri Melaka. Turut hadir ialah Pengerusi Institut Kajian Sejarah dan Patriotisme Malaysia (IKSEP) Datuk Haji Mohd Said Yusof, Timbalan Pengerusi IKSEP, Datuk Dr Haji Mohd Jamil Mukmin, Datuk Bandar Melaka Bersejarah, Datuk Profesor Dr Abd Latiff Bakar dan Pengarah DBPWS, En Abd Nasir.

Upacara pra pelancaran telah diadakan di Kompleks Melaka Mall disaksikan lebih 300 penonton yang berlegar di sekitar pusat membeli-belah itu.

Datanglah beramai-ramai menyaksikan fantasi seorang budak miskin bernama LUKMANUL HAKIM bersama kumpulan serangga iaitu beluncas menentang Ratu Jengking dan pengikutnya yang ganas. Teater ini menampilkan Pengarah Ahmad Khusyairi Mohd Ali dan pelakon-pelakon yang merupakan pelajar-pelajar Universiti Multimedia Melaka dan belia-belia dari Bahagian Sahabat Belia, Jabatan Ketua Menteri, Melaka.

Kombinasi kesemua pelakon dengan iringan muzik sejak awal hingga akhir pasti membuatkan penonton tidak mahu meninggalkan panggung menyaksikan teater kanak-kanak yang julung kali bakal diadakan di negeri Hang Tuah ini.

Datanglah beramai-ramai kerana MASUK ADALAH PERCUMA. Lima tayangan bakal dipersembahkan iaitu dari 18 - 20 April 2008.

18 April 2008 - 8.30 malam
19 April 2008 - 2.30 petang & 8.30 malam
20 April 2008 - 2.30 petang & 8.30 malam

No comments: