Friday, April 18, 2008

PROMOSI TEATER DI MELAKA FM

Aku bersama-sama Penolong Pengarah dan tiga pelakon utama telah ditemuramah di Radio Melaka FM pada 16 April 2008 dalam Rancangan Secawan Kopi. Sebaran berita tentang teater kanak-kanak muzikal pertama di Melaka semakin rancak dilaksanakan. Pamplet, poster, jemputan dan sebagainya telah mula diedar dan ditampal serta digantung di Pusat Membeli-belah, Institusi Pengajian Tinggi Awam dan Swasta, Sekolah Rendah dan Sekolah Menengah dan banyak lagi.

Saya berharap usaha dan kerja keras seluruh produksi Teater Hikayat Luqmanul Hakim:Ratu Jengking dan Daun Seribu Nyawa mendapat tempat di hati para peminat dan penonton teater di negeri Melaka Bersejarah ini.

Salah seorang pelakon yg memegang watak Tok Kala (Rizal Fakhlifi) adalah pelajar Universiti Multimedia berasal dari Kalimantan. Tok Kala adalah jengking yang telah lanjut usia. Bongkok tua, berperwatakan jahat serta menakutkan. Dia sentiasa bersama tongkat, batu hikmat dan geluk tilik. Anda pasti terpesona dengan watak Tok Kala.

Pelakon utama yang memegang watak sebagai Lukmanul Hakim: adik Muhammad Akmal Ramadan berusia 11 tahun amat petah menghafal skrip dan menghayati setiap lakonannya dengan baik serta berkesan. Babak Lukman dimarah oleh ibu tirinya Asyar lakonan Suziyanti Waid begitu berkesan sehingga jika penonton melihatnya pasti mengalir air mata.

Puak jengking dan beluncas pula adalah dua puak serangga yang sering berbalah di dalam hutan Buana Sari. Busana pelakon berwarna-warni dan pasti memikat penonton cilik.

Datanglah beramai-ramai. Masuk percuma. Waktu tayang pada 18 - 20 April 2008 adalah jam 8.30 malam. Tayangan tambahan pada 19 dan 20 April 2008 adalah pada jam 2.30 petang.

Selamat menonton dan masuk ke dunia fantasi Lukman.

No comments: