Thursday, April 09, 2009

MENJADI PENULIS

Ramai dalam kalangan penulis di luar sana yang menulis atas faktor ingin mencari duit tambahan, hobi, mengisi masa lapang, tanggungjawab sosial, dan untuk menjadi popular.

Saya menulis kerana saya suka meluahkan apa yang terpendam di dalam minda. Saya menulis atas dasar menghabiskan waktu-waktu terluang. Cuma baru-baru ini sahaja baharu saya sedar bahawa menulis boleh mengisi kantung yang bukan sedikit.

Maka saya mula menanam impian dan matlamat untuk menjadi antara penulis billionaire suatu hari nanti. Insya-Allah.

Bagi saya, untuk menjadi penulis billionaire, seseorang penulis itu harus menulis sesuatu yang lahir dari sanubarinya. Apa yang ditulis juga berkait rapat dengan masyarakat setempat. Tulislah sesuatu yang dekat dengan sekeliling kita supaya hasil yang ditulis itu lebih hidup dan boleh dibaca sehingga 100 tahun akan datang.

Selamat menulis.

No comments: