Wednesday, June 25, 2008

Sinopsis Haruskah Aku Berlari

Mengahwini insan yang mencintai anda adalah lebih baik daripada mengahwini orang yang dicintai, tetapi tidak pernah menghargai cinta anda. Namun begitu, janganlah anda membina mahligai perkahwinan itu atas dasar kasihan. Sebaliknya, binalah istana cinta berlandaskan cinta dan kasih sayang abadi yang polos dan mulus.

Haruskah Sofea Delaila, gadis yang terperangkap dalam cinta Zahrul yang memukaunya, berlari untuk mengejar cinta Zahrul yang tidak pasti atau melarikan diri dari dikejar oleh cinta Nasir yang abadi?

Ikutilah kisah selanjutnya dengan mendapatkan novel HARUSKAH AKU BERLARI untuk mengetahui kisah selanjutnya.

Di dalam novel ini, banyak puisi-puisi cinta dan kasih sayang dicipta oleh penulis iaitu aku. Bagi mereka yang sedang bercinta, pasti akan tenggelam dalam emosi pabila membacanya. Kepada pembaca yang pernah membaca karya aku yang bertajuk Adli di Alam Fantasi - Misi Monyet Putih dan Menerobos Terowong Masa, cubalah baca HARUSKAH AKU BERLARI, anda akan masuk ke dalam dunia aku yang berbeza dari kisah-kisah fantasi yang pernah digarap sebelum ini.

Seorang penulis yang serba sempurna, haruslah tahu bagaimana hendak menulis mengikut genre yang berbeza dengan penggunaan bahasa yang berbeza mengikut kategori pembaca. Ini penting untuk mengasah kebolehan anda ketika menulis. Bagi penulis yang baru berjinak-jinak dalam dunia penulisan, tidak kira genre apa yang hendak digarap, pastikan jalan ceritanya sesuai dengan khalayak pembaca. Jangan terlalu terikat dengan satu genre novel sahaja tetapi perbanyakkan. Anda pasti puas hati bila mendapatkan hasilnya.

Selamat membaca dan tulislah kerana anda ingin menulis. Untuk menghasilkan bahan bacaan kepada masyarakat di luar sana bukannya mudah. Jika anugerah itu telah ada dalam diri anda, teruskan usaha itu. Anda pasti berjaya.

Aku menulis
25.06.08

No comments: