Friday, November 06, 2009

JUTAWAN





Kalau suatu waktu dahulu, perkataan JUTAWAN itu tidak pernah terlintas dalam kepala. Namun arus perubahan yang sedang berlaku dalam hidupku...telah banyak merubah sebuah kehidupan suram kepada sesuatu yang sukar diucapkan melalui perkataan. Alhamdulillah aku begitu bersyukur ke hadrat Allah.

Sikap bertangguh melakukan sesuatu itu tidak pernah salah dan tak akan salah, tetapi setiap kali kita bertangguh melakukannya, setiap kali itulah kejayaan yang hendak menjengok juga akan menangguhkannya untuk kita.

Apakah kita mahu hidup tanpa makna sepanjang hidup ini tanpa mahu membuat sedikit pun perubahan. Fikirlah menggunakan minda kerana akal kita sentiasa berniat jahat dan kejutkan minda agar apa sahaja yang ingin dicapai akan diperolehi Insya-Allah.

Apapun usaha tanpa doa tidak memberi kesan dan begitulah sebaliknya. Jadilah orang yang berbeza untuk diri anda dan keluarga. Semua yang ada di luar sana pasti merasai getaran kehebatan JUTAWAN tanpa anda sedar jika anda mahu berubah. Bantulah seberapa ramai orang di sekeliling anda, dan pasti lebih banyak yang akan datang kepada anda.

Selamat berkarya wahai kawan-kawan penulis. Kejayaan tidak akan datang bergolek tanpa usaha.

No comments: