Thursday, November 12, 2009

KEKUATAN DALAMAN

Bersedia dalam semua keadaan jika mahu menjadi seorang yang luar biasa. Bagaimana anda melakukan sesuatu perkara, adalah sebagaimana anda melakukan semua perkara.

Lebih cepat kita bertindak, lebih cepat kita akan memperolehi keputusannya. Selamat berjuang untuk kehidupan yang lebih bermakna demi keluarga tercinta.

Hari ini siapa yang lambat dia akan ditinggalkan jauh ke belakang. Selama berpuluh tahun kita hidup dan telah menghadapi kegagalan. Kenapa kita harus gagal lagi untuk tahun-tahun yang akan datang? Bangkitlah untuk suatu hari yang baharu dan dengan azam untuk diri sendiri dan keluarga, keluarlah dari kepompong ketakutan dan jadilah orang yang lebih positif dalam semua perkara.

Sebenarnya banyak peluang yang baik sedang berada di hadapan kita. Ramai yang tidak mengindahkan peluang tersebut kerana sentiasa berfikiran negatif. Antara kelemahan kita ialah mudah kecewa, mudah kecil hati, terlalu pentingkan diri sendiri, berkira-kira dalam semua perkara dan ambil mudah dalam melakukan sesuatu.

Percayalah, bila kita berkira-kira, rezeki pun akan berkira-kira datang kepada kita. Ikhlaslah bila melakukan sesuatu kerana pabila kita ikhlas, dengan sendirinya semua kekayaan yang kita hajati akan kita perolehi dengan hanya memetik satu jari. Itulah uniknya kuasa minda.

Bangkitlah hari ini untuk esok yang lebih cemerlang dan untuk kekayaan yang melimpah ruah.

Selamat berjuang.

No comments: